Gisteren zijn we na een lange reis aangekomen in Seattle. De beide vluchten verliepen soepeltjes en om 12.30 uur lokale tijd zijn we gearriveerd. We gingen er vanuit dat de douane hier in de USA weer heer lang zou duren, maar omdat we hier al eens geweest zijn, mochten we naar een soort van zelf incheck balie. Ideaal!!! We stonden binnen een half uur, met koffers en al buiten. Daar direct een taxi aangehouden, op naar ons appartementje.

Ons appartement ligt boven Merchants Bar and Saloon, oudste kroeg/restaurant van de stad. In het centrum van de stad, vlakbij de toeristische haven en aan Pioneer Square (een charmant oud pleintje vol straatartiesten en de eerste totempaal!). Nadat we onze koffers hebben achtergelaten in ons appartement, zijn we vertrokken voor een wandeling door downtown Seattle. Trek in een kop koffie en een snack!

Na een klein halfuurtje slenteren komen we op Pike Place Market. Een geweldige markt, zowel binnen als buiten, met alles wat je maar kunt bedenken, de geweldigste eetstalletjes, kramen met verse producten zoals vlees en vis, nachtclubs, souvenirs en bloemen en diverse straatartiesten, van goochelaars tot pratende vissen…

Na een gigantische frozen yoghurt en een Starbucks koffie lopen we naar de Space Needle. We kopen een kaartje, maar moeten nog even wachten voor we naar boven mogen. Ondertussen bezoeken we het naastgelegen Experience Music Project. Dit gebouw is geschonken door Bill en Melinda Gates, en is een eerbetoon aan de Grunge muziek, die zijn oorsprong vindt in Seattle. Met tentoonstellingen over Nirvana en Jimmy Hendrix, een tentoonstelling over de geschiedenis van de gitaar en – raar maar waar – een tentoonstelling van de originele Star Wars-filmkleding. We mochten zelfs zelf nog even gitaar spelen op een elektrische gitaar. Errug leuk!!!

Om 18.00 uur mochten we de Space Needle op. Jeetje wat is dat hoog! Je voelt de toren bewegen. Maar wat een prachtig uitzicht. We scoren een mooie souvenirfoto en gaan vervolgens met de monorail terug naar ons appartementje. Sjee wat hebben we weer veel gezien in een middagje. We eten in het restaurantje onder ons appartement en kruipen daarna moe maar voldaan in onze bedden. We zijn inmiddels 27 uur op, het is mooi geweest. Morgen weer een dag!